Pages

gecikmiş yılbaşı sofrası:)

Evet biliyorum çok fazla geç oldu, olsun seneye lazım olur belki:) Menü olarak ; Tavuk dolması,tavuk çorba, Haydari ,Sinem usulü sigara böreği, Sevgili eşcezim usulü patlıcan salatası ve közlenmiş biber salatası ,ekstra salata vardı..Haydi tekrar yapalım...

TAVUK DOLMASI

  • 1 orta boy kuru soğan
  • birkaç diş sarımsak
  • 1 bardak pirinç
  • 1 tüm tavuk
  • az biraz salça
  • yarım bardak sıvı yağ
  • çok az kimyon ve kırmızı biber
  • tuz
  • bir tutam maydanoz, dereotuda olabilir
Yapılışı:
   Öncelikle bir kabın içine salçamızı,kimyon ve kırmızı biberi,sıvı yağımızı atıp bir güzel karıştırıyoruz.İçini dışını bir güzel yıkadığımız tavuğumuzun üzerini tuzla sıvıyoruz.Daha sonra yaptığımız salçalı sosu tavuğun içine ve dışına iyice sürüp yarım saatcik buzdolabında bekletiyoruz. O sırada soğanı ve sarımsağı  bir güzel kavurup üzerine yıkadığımız pirinci atıp biraz daha kavurduktan sonra 1 bardak suyu ilave edip biraz diri kalacak şekilde pişiriyoruz.(1 bardak su yeterli oluyor diri kalması için).Pirincimiz piştikten sonra üzerine maydanoz yada derotunu ekleyip soğumaya bırakıyoruz(ben ekstra garnitür kullanmıştım).Dolaptaki tavuğumuzu çıkarıp soğuyan pirinci tavuğun içine iyice dolduruyoruz.Açık kalan kısmı dikebiliriz yada deri parçasını tavuğun ayağına dolayıpta kapatabiliyoruz.Ben fırın poşetine koyup fırına verdim tavuğu ama fırın poşeti kullanmadan da oluyor.200 derece ile ısıttığımız fırınımıza tavuğu sürüp heyecanla pişmesini bekliyoruz.Benim tavuğu 45dk pişti ama pişme süresi tavuğun boyutuna göre değişebiliyor.



Sinem usulü SİGARA BÖREĞİ:
  • 1 paket yufka
  • yarım paket beyaz peynir yada isteğe göre herhangi bir peynir   
  • bir tutam dereotu ve maydanoz
  • kırmızı biber
  • az biraz salam 
  • az biraz sucuk
Yapılışı:

    Yufkaları üst üste koyup 8 parçaya ayırıyoruz.Peyniri,maydanozu,dereotunu,kırmızı biberi bir kabta karıştırıyoruz.Parçaların geniş kısmına önce peynirli karışımı ardından küçük parçalara ayırdığımız sucuk ve salamı ekleyip sarıyoruz.Hazırladığımız sigara böreklerini kızgın yağda bir güzel kızartıyoruz.Afiyet olsun :)

                                 Buda patates püresinden yaptığım kardan noel baba :))

   Herkese tekrardan güzel yıllar diliyorum..

Hiç yorum yok: